Re: [PROGRAMMERING] [HTML/CSS] Hvordangør man det rigtigt første gang?

On Thu, 29 Jul 2004, Hans-Christian Stadler wrote:

> Det er ikke så tosset som det ser ud på første øjekast - Man kan godt
> skrive indholdet af sin web side i ren XML med all den metainfo (tags)
> man ønsker. Dog skal man så lave den om til rigtig HTML før man lægger
> den på serveren eller mens serveren giver den ud til browseren. Så vidt
> jeg har forstået XML, så er der noget der hedder XSLT, der klarer netop
> denne opgave.
>
> XML  --(XSLT)--> HTML
>                  CSS

OK, har set lidt på den for længe siden, og den er ret smart. Jeg har
bare ikke fundet en god xslt-engine til konvertering. Xalan og Saxon
var dem jeg prøvede med.

Jeg frygter lidt at jeg bliver anbefalet noget som godt nok er den
rigtige måde, men at der p.t. ikke findes værktøjer til at
implementere det. Det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget. Så vil jeg
hellere bruge fattigmandsudgaven.

/hans
Hint of the day, http://www.w3.org/QA/Tips/iso-date
"Use international date format"