Re: [PROGRAMMERING] [HTML/CSS] Hvordan gør man det rigtigt førstegang?

On Thu, 29 Jul 2004, Peter Makholm wrote:

> Nej, jeg skriver at hvis du vil markerer at noget er en ipadresse så
> bør du i virkeligheden ikke bruge HTML, men et XML-sprog der giver
> dig denne mulighed.

OK, tak, nu er jeg med.

Spørgsmålet er så hvilket XML-sprog jeg skal vælge? Jeg har prøvet med
"XHTML 1.1 Strict", men der kan jeg ikke lave omtalte trick med
<ipaddr>.

I head-sektion:
        ipaddr { background-color: #AAF; font-family: monospace; }

Body:

Validatoren siger: element "ipaddr" undefined

Er det validatoren der tager fejl? Mangler der ikke en DTD et eller
andet sted før man kan tage et nyt tag i brug?

Hele eksemplet er på: http://www.sslug.dk/~chlor/xhtml.php

> At bruge div og span er bare en fattigmandsudgave af denne rigtige
> løsning.

hmmm, hvis du siger det...

Siden her http://www.w3.org/TR/xhtml1/ er godt nok XHTML, men bruger
stadig "fattigmandsudgaven".