Re: [PROGRAMMERING] [HTML/CSS] Hvord an gør man det rigtigt f ørste gang?

Wed, 28 Jul 2004 19:56:20 +0200, Hans Schou <sslug@sslug> skrev:

[klip]
Nej, for det er jo ikke HTML.

Nu må jeg bede om mine himmelblå. Først skriver du at jeg skal gøre et, for dernæst at skrive at det ikke er HTML. Prøver du at forlede mig til ikke at skrive valid HTML?
Det er da ikke nogen dårlig idé... :p HTML er jo "på vej ud" og xml den nye standard.
Jeg vil klart anbefale dig at bruge xhtml hvis du alligevel skal starte fra grunden på et nyt web-site.

Eller er det et forsøg på at punke
mig til at agitere krafigt for en <ippaddr> tag i std HTML? Sidsnævnte
må du selv klare.
Vælger du at bruge en xml-afart står det dig frit for selv at definere dine dokument-elementer (incl en ipaddr).
-Også så det er validt.

> Ja det virker, men det validere ikke.

Fordi de fleste modernede browsere ikke er (kun) HTML-browsere, men
også viser xml+css.

(nogen må have taget Peters identitet??!?) Det mener du ikke det der?
Det er jeg overbevist om han gør jvf. ovenstående argument.
Skulle jeg skrive HTML der ikke validere? Hvad mener du? Jeg forstår
det ikke. (hedeslag? tag dig et koldt bad)
Nej selvfølgelig ikke. -Skal du skrive HTML så sørg endelig for at det validerer!

Jeg er fløjtende ligeglad med hvilke browsere der kan vise invalid
HTML.
Enig! -men det er ikke det der står. Der står at mange nutidige browsere _også_ kan vise xml+css -og det er den funktionalitet du bør udnytte.

Med venlig hilsen
/Zmit/
RLU # 314205