Re: [PROGRAMMERING] C problem(haves af ikke c programør)

marc wrote:
Jo jeg vil

Så håber jeg ikke at det password bruges til at beskytte noget vitalt og jeg forventer at du fortæller en hvilken som helst bruger, at det anvendte password er blevet kompromitteret og absolut ikke bør bruges til noget som helst vigtigt!

og GPG har ikke hvad jeg skal bruge har jeg kigget på.

Jeg tror da nok, at GPG har rutiner til indlæsning af passwords og lignende.

Mht. kald af externt program, så se på Michaels forslag med brug af system.
Brug en fil-descriptor til overførsel af password og ikke en parameter.
Hvis du ser på front-ends til GPG, har de altså meget af det du leder efter.
Også selvom du ikke mener det.

Det "password" der ligger hardcode ind i programmet skal ikke bruges til noget af krypteringen. Der skal bare udføres en kommando hvis det indtastet er magen til den string der ligger i programmet. Så ja det var nok forkert at mig og sige det var et password, det mere bare en string der skal sammenlignes med.
Det ekstern program der bliver kaldt er GPG, for at dekrypte min data.

Og er godt klar over alle fald grupperne ved at lægge "passwords" ind i koden på den måde.

Men lige nu ville jeg bare lige prøve at lave noget der virkede også bagefter, tage alle fald grupperne en for en.

Så synes jeg da ikke der er nogen tvivl om at det bedste du kan gøre at at se på nogle af de allerede eksisterende front-ends til GPG.
Der er også vist hvordan man kalder GPG og overfører passwords på en sikker måde.

Med venlig hilsen
Egon Andersen