Re: [PROGRAMMERING] C problem(haves af ikke c programør)

marc wrote:
Egon Andersen wrote:

Jeg vil gerne havde den spørger brugeren efter et password. Det skal så tjekke om dette indtastet "password" er magen til et hardcode i koden. Er det det, skal der udføres en kommando. Hvis ikke er det,skal programmet kalde et externt program, selvfølgelig med "passwordet" der er indtastet som parameter.

Nej, det vil du ikke!
Du vil da ikke lave en exploit af et password!
Lur mig om ikke gpg har det meste af det du leder efter, så et udgangspunkt kunne være at hente kildekoden til gpg.

Jo jeg vil

Så håber jeg ikke at det password bruges til at beskytte noget vitalt og jeg forventer at du fortæller en hvilken som helst bruger, at det anvendte password er blevet kompromitteret og absolut ikke bør bruges til noget som helst vigtigt!

og GPG har ikke hvad jeg skal bruge har jeg kigget på.

Jeg tror da nok, at GPG har rutiner til indlæsning af passwords og lignende.

Mht. kald af externt program, så se på Michaels forslag med brug af system.
Brug en fil-descriptor til overførsel af password og ikke en parameter.
Hvis du ser på front-ends til GPG, har de altså meget af det du leder efter.
Også selvom du ikke mener det.

Med venlig hilsen
Egon Andersen