Re: [PROGRAMMERING] C problem(haves af ikke c programør)

Prøv at kikke på OpenSSL distributionen, dette har divs. programmer for kryptering, dog mest baseret på krypterings nøgler, men
du kunne jo hashe dit password, og derved generere en nøgle.
Og så er det jo standard teknologi..

marc wrote:

Jeg bruger et program til at kryptere noget. Vældig smart med nu vil jeg gerne lave nogle ændringer i det selv.

Jeg vil gerne havde den spørger brugeren efter et password. Det skal så tjekke om dette indtastet "password" er magen til et hardcode i koden. Er det det, skal der udføres en kommando. Hvis ikke er det,skal programmet kalde et externt program, selvfølgelig med "passwordet" der er indtastet som parameter.
Det "svar" det externe program returnere skal så analyseres. Er det rigtigt (ingen fejlmeddeleser retur) skal programmet fortsætte. Er det ikke(fejlmeddelese), skal det sprøge efter et password igen, dog max 3 gange.

Det er lidt meget svært at begrænse det til 3 forsøg, der er et virvar af måder at omgå software begrænsninger...

Det jeg er mest nervøs for er hvordan man læser det indtastet, for hvordan den kalder et externt program og selvfølgelig hvordan jeg analyser det.

for at læse input prøv -

getchar()
getch()
getche()
gets()

(med flere).

Kalde et externt program... nemmest er..

system()

Skal sige jeg kan programmer i java, men har ALDRIG kigger på C eller C++.

Nogle der kunne sparke mig i den rigtigt retning, hvad angår læse stof. Eller evt kunne give en hjælpende hånd. Uden at sætte mig til at lære ALT om C eller læse meter tykke bøger(ja leder efter det laveste sted i gæret ;-) )

På forhånd tak

.

mvh
  mike.

#include "stddisclaimer.h"
Email : mailto://sslug@sslug Org : Linux SSlug
Telf : +45 23694901 Fax : ICQ : 53913906 Web : www.thetroubleshooters.dk
Hård arbejede er godt, så længe man også husker at leve
(Hard work is great, as long as you also remember to live)