Re: [PROGRAMMERING] [HTML/CSS] Hvordangør man det rigtigt første gang?

Hans Schou <sslug@sslug> writes:

> Jacob Sparre kan nok huske hvorfor han sagde til mig at han ville
> blive meget glad hvis jeg brugte " og ikke '.

Jeg prikker lidt til ham Sparre.

> Jacob sagde at det gav et andet problem, og så skrev jeg:
>   echo "<a href=\"http://$url\";>";   # rigtigt, gør sådan

Længe leve perl:

  print qq(<a href="http://$url";>);
  print qq'<a href="http://$url";>';
  print qq[<a href="http://$url";>];
  print qq!<a href="http://$url";>!;

> OK, point taken. Men hvad med
> Det giver da lidt mening.

Primært som fattigmands-XML.

Det rigtige ville være at skrive:

  <ipaddr>12.34.56.78</span>

Og så et stylesheet der siger:

  ipaddr {font-family: monospace;}

til fremvisningsbrug.

--
 Peter Makholm     |                The four letter word beginning with L?
 sslug@sslug |                It's life, love, libc or lisp