Re: [PROGRAMMERING] Pointere til funktioner i klassen (C++)

Peter Maersk-Moller <sslug@sslug> wrote:

>    u_int32_t       (CVideoFilter::* calc_SAD) (uint8_t * , uint8_t * );

[...]

> void CVideoFilter::mb_search_44 (uint16_t x, uint16_t y)
> {
>    SAD = calc_SAD ( m_denoiser.frame.sub4ref[Yy]+MB_ref_offset,
>                     m_denoiser.frame.sub4avg[Yy]+MB_ref_offset );

Du skal have et objekt for at kunne bruge din peger. Jeg vil tro at

   SAD = (this->*calc_SAD) ( m_denoiser.frame.sub4ref[Yy]+MB_ref_offset,
                    m_denoiser.frame.sub4avg[Yy]+MB_ref_offset );

virker som du ønsker. Jeg har ikke umiddelbart nogen forklaring på, at
this-> er nødvendig i dette tilfælde; den kunne være spændende at få.

Anders.