Re: [PROGRAMMERING] funktionstaster under Ncurses

Kristian Nørgaard wrote:
Hvor er disse KEY_F(1) og KEY_LEFT defineret?

Et eller andet sted i ncurses.h

Tak, Bo, jeg kan ganske rigtigt finde KEY_F(1) og KEY_LEFT i ncurses.h.

> Meta defineres ikke ud fra ESC så vidt jeg husker, her er definitionenerne

# define K_ALTA 0x61 # define K_SF12 '+'

Men disse finder jeg ikke i ncurses.h, så jeg definerer dem altså selv ?

Yep, det gør du bare i en .h fil, jeg stal følgende fra keys.h i maximus bbs (i slib afaik).

Det kan sikkert laves smartere, men jeg har arbejdet med den kode så jeg ved de virker.. Måske skal der et ESC forrest, du må sige til hvis det ikke virker, så kikker jeg i koden.

Bo