CVS: dele filer mellem grene

Lad os sige mit CVS projekt består af 2 filer "A" og "B".

Jeg laver en gren i CVS, da "B" fremover skal udvikles i 2 forskellige versioner. Men man kan vist kun forgrene hele projekter, ikke?

Dermed betyder det - så vidt jeg kan finde ud af - at når jeg ændrer i "A", skal disse ændringer også indføres i forgreningens "A". Og jeg kommer til at vedligeholde 2 "A"-filer, selvom de er helt ens...

Kan det være rigtigt?
Kan jeg ikke fortælle CVS, at filen "A" er delt mellem de to grene?

mvh Kristian