Re: [PROGRAMMERING] Undefined reference to mysql_real_connect

On Sun, 18 Jul 2004 18:19:10 +0200
SNG wrote:

> GCC:
> sslug@sslug C]$ gcc -v
> Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/i686-redhat-linux/3.3.3/specs
> Configured with:
> ../configure --prefix=/usr --mandir=/usr/share/man --infodir=/usr/share/info
>  --enable-shared --enable-threads=posix --disable-checking --disable-libunwi
> nd-exceptions --with-system-zlib --enable-__cxa_atexit --host=i686-redhat-li
> nux
> Thread model: posix
> gcc version 3.3.3 20040326 (Red Hat Linux 3.3.3-6)

> [...]

Uha, jeg synes jeg havde et problem med en opdatering af MySQL for
et stykke tid siden, ja, nu kan jeg se det.

mysql-devel-3.23.41-1
php-mysql-4.0.6-7
mysql-4.0.18-1
mysql-server-3.23.41-1
mysqlclient9-3.23.22-6

Hvad du siger du så! Mysql-4.0.18 er installeret fra source og er
så parkeret et andet sted. Det betyder at alle builds, som bruger
den, skal have angivet en anden sti. De gamle pakker har jeg ladet
ligge formentlig fordi der ellers er et eller andet Redhat noget
som giver "brukken dependencies".

-L/usr/lib/mysql skal i hvert fald ændres, når du bygger.