Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

Michael Rasmussen <sslug@sslug> writes:

> Jeg synes debatten er lidt galt afmarcheret:-) Hvad der efter min mening
> giver en meningsfuld debat, er at tage udgangspunkt i problemstillingen og
> (ikke binær :-) enheden, det skal afvikles på. Derfor mener jeg, skelnen
> skal være mellem fortolkede/kompilerede sprog,

Så diskuterer du bare ikke sprog men implementationer af sprog.

Er C et fortolket sprog? Ja selvfølgelig:

http://root.cern.ch/root/Cint.html
http://fabrice.bellard.free.fr/tcc/

Jave? Fortolket eller oversat?

JVM-bytekode er jo ikke rigtig maskinkode. Det ligner jo ikke engang
en normal computerarkitektur. Ikke engang med en JIT er det rigtig
traditionel oversættelse.

Er perl et fortolket sprog? Nej, selvfølgelig ikke. Der er en klar
adskillelse mellem oversættelsesprocessen og afviklingsprocessen.

Lisp? (Og så bliver det svært...)

--
 Peter Makholm     |     Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
 sslug@sslug |