Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

On Tue, 29 Jun 2004 23:31:06 +0200
Anders Melchiorsen <sslug@sslug> wrote:

> Det bliver da først vanskeligt at afluse når man kommer ind i det
> macro-helvede, som ofte er nødvendigt, når man ikke har C++ til
> rådighed. I øvrigt er det ikke givet, at FILE er en macro:
>
> sslug@sslug include]$ grep " FILE" stdio.h|grep typedef
> typedef struct _IO_FILE FILE;

Se snakken var om typedef, og undskyld, ja, jeg brugte MACRO
som synonym for typeset. Jeg opfatter typedef som en MACRO.

Og ja, det er specificeret, at FILE kan være implementeret
på en anden måde, end man "plejer", så derfor må man ikke
hente _iobuf, eller hvad man nu gjorde af ulykker i dårlig
kode.

//inline// er også macroer i mine øjne, selv om det er meget
intelligente macroer.