Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

On Tuesday 29 June 2004 19:16, Egon Andersen wrote:
> Bo Simonsen wrote:
> [snip]

> GTK fungerer fint med MinGW og vist endda MSVC på Windåse.

Aha,

> GTK er også porteret til mange andre platforme, så det må siges at være
> ret portabelt.

Ja alle UNIX'es så vidt jeg ved.

> Jeg laver selv programmer der anvender GTK+, udviklet på Linux og
> porteret/flyttet til Windåse, hver gang der kommer en ny version.

Det er rart at man endelig har et Interaktions-API der virker, det er ret
besværligt at porte programmer, der har assembler ting og sager, til
håndtering af interaktion.

Dog er terminal håndterings halløj vel ikke portet, for ellers burde
almindelig ANSI kontrol koder jo kunne gøre.

> Med venlig hilsen
> Egon Andersen [der anvender ISO-C99]

Jeg ved ikke hvilken C standard jeg benytter, jeg er dog ikke helt klar over
hvilke ting der hører i hvilke standarder.

Jeg kunne dog tænke mig at

typedef struct test_
{
} test;

test* testptr;

og

struct test
{

};

struct test* testptr;

Ligger i 2 forskellige standard specifikationer?

Bo