Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

Bo Simonsen skrev:

> Hvis man skal benytte diverse liberies, ville jeg
> personligt undgå de to.

Nu findes langt de fleste biblioteker til tunge matematiske
beregninger i Fortran.  Og til maskin-nær kode har man
sjældent brug for det helt store i eksterne biblioteker.

> Tja, pointen er i Java er selv system kald portable, det
> er de jo ikke i C.  Fx. metoder til trådhåndtering, er det
> samme i Java på både Windows og Linux, det kan man ikke
> sige i C/C++/Pascal.

Rigtigt.  Når det gælder portable trådhåndtering står Ada og
Java lidt for sig selv.  Men GUI-intensive programmer er
utroligt sjældent flertrådede (og Gtk+ er vist desværre lidt
noget snask sammen med flertrådede programmer).

Så jo, til flertrådede, portable, GUI-intensive programmer
er Java nok ikke det ringeste valg af programmeringssprog.

Jacob (der nu alligevel vil holde sig fra Java)
--
"It's not a question of whose habitat it is,
 it's a question of how fast you hit it."