Re: [PROGRAMMERING] Hvilket sprog

Philip Løventoft wrote:
> [...]

Det er meningsløst at diskuterer sprog uden at vide hvilke
opgaver dine programmer skal løse.

F.eks.:
Skal du lave noget der er fokuseret på behandling af tekst, så er perl godt.

Er det tunge matematiske beregninger eller "maskine-nær" kode, så er C godt.

Skal programmet have et grafisk interface og være portabelt, så er Java
godt.

Skal du lave et stort program, så hjælper Objekt orientering med at holde
orden på sagerne, dvs. C++, Java eller Python m.m.

--
  Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk