Re: [PROGRAMMERING] Quality Assurance

Robert Larsen skrev:

> "Hvordan kan de tal sige noget om kodekvaliteten?"
>
> Mange af tallene kan sige, om koden overholder god
> programmeringsskik.

> * En funktion på 2000 linjer gør sandsynligvis for mange
> ting og burde derfor deles op i et antal mindre funktioner
> (mit eget krav er at en funktion skal kunne være på
> skærmen medmindre der er en MEGET god grund til andet)

Enig.

> * Der bør være kommentarer rundt omkring i koden som
> forklarer, hvad der sker. QA softwaren kan ikke tjekke
> kvaliteten af kommentarerne, men kan i hvert fald sige
> til, hvis de ikke er der.

Uenig.  Da det ikke er praktisk muligt at tjekke om
kommentarer hænger logisk sammen med koden, bør man have så
få kommentarer som muligt.

> * Hvis en funktion har 8 return statements og den
> pludselig skal rydde noget op inden returnering er det 8
> steder, det skal implementeres. Derfor (og af mange andre
> årsager) bør en funktion kun have ét return statement.

Tjah.  Jeg mener der er for mange gode grunde til at have
mere end en "return"-sætning i en subroutine til at et
sådant tjek giver mening.

Jacob
--
»Great minds discuss ideas,