Re: [PROGRAMMERING] Quality Assurance

Robert Larsen skrev:

> Jeg prøvede engang CASE værktøjet Together Control Center,
> og det indeholdt et værktøj til at tjekke kodekvalitet.
> Det tjekkede en liste af metrics: Antalle kommentar linjer
> vs. antal kodelinjer, antal return statements fra metoder,
> antal kodelinjer per metode, kobling mellem objekter, og
> meget andet og ud fra de indsamlede data lavede det en
> tabel og et Kiviat diagram, så man kunne se, hvor der var
> mulige problemer med kodekvaliteten.

Hvordan kan de tal sige noget om kodekvaliteten?  (udover at
alle funktioner selvfølgelig bør returnere et resultat)  Og
kobling mellem objekter er vel snarer et mål på designet end
på koden.

> Jeg har prøvet at finde et program i samme stil, bare i en
> prisklasse, hvor jeg kan være med privat. Dvs. helst
> gratis og OpenSource, men det er ikke et krav. Det skal
> dog kunne køre under Linux (surprise). Hverken Google,
> Sourceforge eller Freshmeat kunne hjælpe.

`grep` kan hjælpe dig med en del af tallene, hvis det er
godt nok at få dem på filniveau.  Og hvis det er Ada-kode du
vil analysere, så kan du nok have glæde af GCC's
ASIS-implementation.

Jacob
--
"It is very easy to get ridiculously confused about the
 tenses of time travel, but most things can be resolved