Re: [PROGRAMMERING] Hastighed: Octave VS. MatLab

Hvor meget langsommere?
Jeg kender ikke Octave, men min erfaring er at Scilab på linux er nogenlunde samme hastighed som Matlab på win.

med venlig hilsen / best regards

Henrik Bork Steffensen
RoseTechnology A/S

Allan Lyckegaard wrote:

Hej

Jeg har just afsluttet et projekt hvor vi havde brug for at lave nogle simulationer som krævede mange tusinde iterationer gennemført. For at gennemføre dette implementerede vi et par MatLab-scripts og satte dem til at køre natten over. På min Linux-pc prøvede jeg så de samme scripts på Octave og det viste sig at denne var langsommere en MatLab (øv!!).

Er der en måde at optimere Octave kode på så det går hurtigere? Er der noget man skal passe på med når man skriver scripts som skal gennemløbe mange iterationer?

Allan