Re: [PROGRAMMERING] MySQL tabel og index'

Nis wrote:
Har en kunde database med en tabel som indeholder 448.438 records, hvilket i MySQL ikke er noget videre.

Men når der bliver kørt backup på den database, tager det 16 min!!!
Slow-query loggen viser at det er den ene tabel som trækker tiden ud og nu skal jeg har fundet ud af hvordan jeg for lavet om på det.

Jeg ændre ikke selv i tabel strukturen, men beder kunden om selv at gøre det, da der pt. er en ting som stikker mig i øjenene.
Tabellen fylder 169.448 KB, hvor af de 62.114 er data og de 107.334 KB er index. Det er lige voldsomt nok!

<snip resten>

Det kommer jo an på hvad kunden bruger indexene til ;^)
men kodex, katdex sammen med ft... virker lidt overkilled.

Men hvordan tages backuppen egentlig ? - dumper i data med mysql-dump, eller ser det med sql-opslag - bliver db'en låst for andre i mellemtiden ? - er det muligt at bruge 'IGNORE INDEX' hvis det er med sql-opslag ? - er der blevet kørt en 'OPTIMIZE TABLE' (ved dog ikke om det vil gavne her)

- niels