Re: [PROGRAMMERING] C rutine til exec + pipe til og fra

> Hvis dit formål er helt generelt at kunne styre input/output fra et
> vilkårligt program, er det jo egentlig bare expect(1) du prøver at
> implementere. I så fald er der jo ingen grund til at opfinde hjulet igen.

Expect er overkill til mit formål. Expect er jo bygget til meget kompleks
interaktion med andre programmer. Det behøver jeg slet ikke.
Som sagt er det til et embedded system, så diskplads betyder noget!

> Når man fork()er, er begrebet "den oprindelige proces" jo lidt mudret.
> Men du kan bare arrangere det sådan at parent processsen (den med samme
> pid som du startede med) er den der læser dataen fra dit eksterne
> utility, altså at den er sidste led i pipen writer|utility|reader.

I mine øjne er det ikke spor "mudret". Parent = oprindelig.
Det dur jo ikke da jeg skal læse fra to (stdout + stderr) pipes og dermed er
tilbage ved deadlock problemet. En "select" lignende mekanisme ville nok
være at foretrække, men hvordan man gør det med pipes har jeg endnu ikke
gennemskuet.

660k er for meget. 2k er fint ;-)

Linux kernen fylder 400k