Re: [PROGRAMMERING] Bog om C

Den Sat, 08 May 2004 00:35:00 +0200 skrev Michael
Rasmussen

hvad

> Kom også lige i tanke om denne - er på lidt mere
novice
> niveau:
> Understanding Unix/Linux programming. ISBN
0-13-008396-8

> --
> Hilsen/Regards
> Michael Rasmussen

> There is a fly on your nose.

På novice-niveau siger du? Tak skal du have! Nå,
faktisk har jeg et novicespørgsmål: Jeg har set i
C-kode at strukturer af variabel størrelse defineres
noget lignende sådan her:
struct text {
    int length;
    char data[1];
};
hvor data så kan have hvilken som helst længde. Er der
nogen som kan sige mig hvordan det fungerer og hvad
fidusen er med denne konstruktion? Hvorfor ikke
... char *data; ...?

Hilsen
Henrik Zederkof