Re: [PROGRAMMERING] [c++] læse en fils timestamp

Hvordan læser jeg fra et c++ program timestamp'et for en
fil i linux'es filsystem?

se man 2 stat

Great! Og hvordan konverterer jeg dernæst den "millisekunder-siden-1970"-tid, som jeg får ud af struct'en, til en mere human-readable dato?

(Og hvordan kunne jeg have fundet svaret på alt dette selv?)

:-) Kristian