Re: [PROGRAMMERING] BASH: expansion af stjerne *

On Thu, 29 Apr 2004, Mikael Rasmussen wrote:

> Til hurtige oneliners ynder jeg at bruge noget ala.
> for file in `ls *.txt 2>/dev/null` ; do echo $file; done

Hvis der er 10.000 filer, så brug:
ls *.txt 2>/dev/null | while read FILE ; do echo $FILE ; done

En dum ting er at ls pr. default sortere. Er dette ikke nødvendigt, så
tilføj en -U, så går det hurtigere.

/hans
If you are explaining, you're losing.
				-- JC Watts