Re: [PROGRAMMERING] BASH: expansion af stjerne *

Kristian Nørgaard wrote:
Jeg har nu en oplevelse, jeg har haft før. I et script a la:

----------------------
for f in *.txt; do
        # do something with $f
done
----------------------

Det er som om *.txt ikke altid expanderes, som jeg forventer. Jeg har
ikke helt klar over i hvilke tilfælde det fejler, men ind i mellem får
jeg en fejl meddelelse, a la:

file *.txt doesn't exist

Er der nogen der kan genkende dette?
Kan det have noget at gøre med antallet af filer der matcher *.txt? Med
andre ord: hvad er grænsen i antal filer?
Eller hvad kan problemet være?

Du har ingen filer, der ender på .txt.

Kneth

-- Kenneth Geisshirt, M.Sc., Ph.D. -- http://kenneth.geisshirt.dk Good judgment comes from experience. Experience comes from bad judgment. -- Jim Horning