Re: [PROGRAMMERING] [C++] indlæs config fil - hvordan?

Anders Melchiorsen skrev:

> Umiddelbart vil jeg tro at du enten skal opfinde en dyb
> tallerken (eventuelt et hjul), eller se på et xml
> bibliotek.

Please!!! :-(

Lad være med at bruge XML til opsætningsfiler.

Hvis behovet er meget simpelt, så nøjes med en simpel liste
af »parameter=værdi« i en tekstfil.

I de fleste lidt mere komplicerede tilfælde kan man klare
sig med INI-formatet.

Men fuldblods-XML er alt for bøvlet at redigere for en
almindelig dødelig - se bare på hvormange syntaksfejl folk
laver i ders HTML-kode.

Jacob

PS: Nej, jeg ved desværre ikke om der findes et
    C++-bibliotek til at læse INI-filer.