Re: [PROGRAMMERING] [programmering][java] Enterprise Java udv. på linux PPC?

Hej Kenneth.

Tak for din hurtige respons.

"Kenneth Ahn Jensen" <sslug@sslug> wrote in message

> Jeg har ikke prøvet Linux/PPC men den ene gut jeg kender, som bruger den
> kombination bruger vist Yellow Dog Linux. Mandrake er temmelig
> begyndervenlig vil jeg mene, og fungerer stadig når man ikke er helt
> nybegynder mere (jeg bruger den i hvert fald stadig efter 3-4 år). ;)

Super, så' det Mandrake, jeg går efter.

> Tomcat, JBoss, MySQL og Postgres skulle meget gerne fungere uanset hvilken
> distro du vælger til din Mac.

Lyder godt. :-)

> Jeg brugte Blackdowns java da jeg startede med Java (2000/2001), men
> droppede den hurtigt, SVJH pga. for dårlige fejlmeddelelser fra compileren
> og at de var flere versioner bagud ift. Sun Java. Siden har jeg brugt Sun
> Java SDK 1.3-1.4.2 med stor tilfredshed. Det er ikke fri software, men den
> virker og er rimelig veldokumenteret.

Jep, jeg vil egentlig også helst ha' Sun's Java SDK 1.4.2 - det er den, jeg
bruger på min WinXP-laptop, men så vidt jeg har kunnet browse mig til findes
den ikke til PPC processor-arkitekturen; det ville glæde mig *meget* at
blive korrigeret her!

> Hvis du skal programmere mere Java end bare en lille smule, skulle du tage
> et kig på Eclipse udviklingsmiljøet www.eclipse.org. Det er ret lækkert
> (selvom jeg ikke kender andre IDE'er at sammenligne med).

Eclipse ser rigtig cool ud, og er klart med i posen af overvejelse, når jeg
skal vælge en IDE til min linux-box. På PC'en bruger jeg pt. UltraEdit32,
mestendels fordi, jeg på jobbet koder C#, og først for kort tid siden har
taget Java op igen, og til en start vil holde mig selv lidt i ørerne mht.
syntax, tools o.lign. Ellers er NetBeans skam også vældig fin, hvis det
udelukkende er en Java-IDE, man går efter, med integreret Tomcat-modul og
andre nyttige ting; den er dog performance-mæssigt liiidt langsom i
optrækket, og der er Eclipse måske bedre... (?)

> Ditto. ;)
>
> ---
> Mvh
> Kenneth

Du skal i hvert fald ha' tak for svaret; jeg glæder mig som en lille dreng
til at prøve noget andet end MS-platformen! :-)

Mvh.
//Kenneth