Re: [PROGRAMMERING] [programmering][java] Enterprise Java udv. på linux PPC?

Kenneth wrote:

> Et af de primære formål er at få gang i lidt J2EE udvikling på en
> Tomcat/JBoss platform m. enten MySql eller PostgreSql i bunden, og
> spørgsmålet er så; kan det overhovedet lade sig gøre på PPC-hardware, og i
> så fald hvilken distribution bør jeg vælge?
>
> Som nævnt er jeg ny i det her game, og så vidt jeg har ladet mig fortælle
> er Mandrake 9.1 PPC en fin "begynder"-distribution - er der nogen, der har
> erfaring med den, og i det hele taget med Java udvikling på linux PPC?

Jeg har ikke prøvet Linux/PPC men den ene gut jeg kender, som bruger den
kombination bruger vist Yellow Dog Linux. Mandrake er temmelig
begyndervenlig vil jeg mene, og fungerer stadig når man ikke er helt
nybegynder mere (jeg bruger den i hvert fald stadig efter 3-4 år). ;)

Tomcat, JBoss, MySQL og Postgres skulle meget gerne fungere uanset hvilken
distro du vælger til din Mac.

> Jeg har søgt lidt på Google og fundet frem til, at blackdown.org
> distribuerer en SDK til linux/PPC, der vist dog kun understøtter  1.31,
> samt at IBM *vistnok* har udsendt en SDK v.1.41 til linux/PPC; er der
> nogle, der har erfaringer her?

Jeg brugte Blackdowns java da jeg startede med Java (2000/2001), men
droppede den hurtigt, SVJH pga. for dårlige fejlmeddelelser fra compileren
og at de var flere versioner bagud ift. Sun Java. Siden har jeg brugt Sun
Java SDK 1.3-1.4.2 med stor tilfredshed. Det er ikke fri software, men den
virker og er rimelig veldokumenteret.

Hvis du skal programmere mere Java end bare en lille smule, skulle du tage
et kig på Eclipse udviklingsmiljøet www.eclipse.org. Det er ret lækkert
(selvom jeg ikke kender andre IDE'er at sammenligne med).

> Mvh.
> //Kenneth

Ditto. ;)

---