Re: [PROGRAMMERING] Installering af udviklingsværktøjer på RH 9.0

Carsten wrote:
Hej.

Jeg har fået et lille problem.

Jeg forsøger at installere udviklingsværktøjerne til RH 9.0
Jeg får en fejl i nogle afhængigheder, således at installationen stopper.
Det drejer sig om følgende:

Krb5-libs=1.2.7-10 som er krævet af krb5-devel
openssl=0.9.7a-2 som er krævet af openssl-devel

både krb5-libs og openssl er, så vidt jeg kan se, installeret i den rigtige version, eller højere.
Hvad er kan der være galt?? I giver fald hvor finder jeg nævnte pakker og får dem geninstalleret.

Du har nok det problem, at nogle pakker er blevet opdateret siden din oprindelige installation.

Hvis du så ønsker at installere devel pakkerne, der hører
til, kan du ikke køre dette fra RH9 cd'erne. Du skal ud
på nettet og finde de nyere devel pakker og installere
dem i stedet.

Du kan nok finde de nye pakker på fx

ftp://ftp.crc.dk/pub/mirrors/redhat-9/updates/i386

Mogens

-- Mogens Kjaer, sslug@sslug Dansk Datahistorisk Forening: http://www.datamuseum.dk