Re: [PROGRAMMERING] PERL/named parameters, prefix hyphen

On 02 Apr 2004 22:19:26 +0200
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Den måde at udtrykker sig på i perl er jeg godt nok aldrig stødt på
> før. Hvor har du fundet på den henne?

Det første eksempel stødte jeg på i forbindelse med CGI selectbox
programmering. Den samme tekst forekommer på mange sites. Hvem der
er den oprindelige forfatter og hvor den hører til har jeg ikke
kunnet finde ud af, men her er et par gode link. Den første har i
indledningen et eksempel med prefix-hyphen. Men altså, det er ikke
med i den nye version og det anbefales at bruge quotes i stedet
for foranstillet bindestreg.

http://www.tcd.ie/Help/Perl5/lib/CGI.html#calling%20cgi.pm%20routines

http://www.ocs.mq.edu.au/UserDoc/perl/wwwman/CGI-pm/CGI/CALING_CGI_FUNCTIONS_THAT_TAKE_.html

og i nødsfald en kopi
http://d-axel.dk/pub/documentation/tutorials/perl/named-parms.cgi.html

En søgning på Google  >>"use_named_parameters" perl functions<<
giver desuden et par henvisninger til OReilly CGI-kapitlet og
reference opslag i Perl-Nutshell.

http://www.oreilly.com/catalog/msql/chapter/ch10.html

og 400 mere.

> Arghh... Lad være med at brug CGI.pm hvis det ikke er et cgi-script
> du skal lave.

Det tror jeg er et godt råd! Bortset fra at der altså er nogle gode
ting med optional parameters i CGI modulet.

> Hvis du vil parse komandolinjen bør du se på Getopt::Long istedet.
>
> use Getopt::Long;
> my %args;
>
> GetOptions(\%args, 'passwd=s');

Tak for svaret og eksemplet med Getopt::Long. Det ser mere sundt ud.

--
donald_j_axel(at)get2net.dk -- http://d-axel.dk/