Re: [PROGRAMMERING] [C/C++] TCP/IP byte-order kommunikation

On 30 Jan 2004 12:59:57 +0100
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Jo, hvis jeg skulle overføre den slags data mellem forskellige
> maskiner ville jeg nok se på om man kunne sætte sig nok ind i ASN.1
> til at gøre det på en halv time. Hvorfor vil du opfinde hjulet selv?

Ja ok hjulet vil jeg ikke prøve at opfinde igen men... det kan da også
godt være, at jeg griber det forkert an fra starten.

Det jeg vil have er at det skal være muligt at sende/modtage forskellige
typer indhold på en fast defineret måde. Så man i modtagerens ende
kan laver et kast til den rigtige type hvis du forstår ?

Hvad bliver egentlig brugt i diverse spil m.v. Den slags applikationer
sender mange typer data hen over et netværk ved multiplayer. Måske de
definere en fast MAX længde på en evt. tekst... hvis det er sådan, så må
der blive sendt noget data som ikke skal bruges (barbage)...

(john =;-)