Re: [PROGRAMMERING] [C] Læse fra proc

On Fri, 2004-01-23 at 12:55, Martin Schiotz wrote:
> Det skal ikke være nogen hemmelighed at det er en trådløs driver jeg
> roder med.
> Hvis jeg f.eks. skriver:
> watch -n 1 'cat /proc/net/wireless | less'
> Får jeg info om signal styrker hvert sek.. Nu ved jeg ikke hvordan cat
> er implementeret, men det foregår måske også udfra et request til den
> trådløse driver ?

Hvis du kigger på filstørrelsen med 'ls -l /proc/net/wireless' vil du se
at filen er på 0 bytes.

Hvis du kigger i filen net/core/wireless.c i Linux kernen (omkring linie
334 i 2.4.24) vil du se hvordan indholdet af denne fil bliver genereret.

http://www.linuxforum.com/linux-kernel-programming/x716.html har en
introduktion til PROC_FS programmering.

Mvh
./Brix