Re: Re: [PROGRAMMERING] [C] Læse fra proc fi

> Hej Martin

> Et helt klart maaske ;-)
>
> Jeg antager du mener, at du vil bruge select() i den proces, der oensker
> at laese fra /proc/test (naar der er noget nyt) ?

Jo sådan.

> Hvis ja, saa behoever
> du kun at bruge select(), hvis du oensker at din procestraad SKAL kunne
> goere noget andet imens (og dette ikke implementeres med signals). Hvis
> ikke, saa venter din traad bare paa et blocking read().

Jeg tror, det er her jeg brug for et hint, min erfaring med c er ikke så stor. Jeg tænkte på at bruge select() udelukkende for at registrerer, når filen er blokeret / ikke blokeret (som du foreslår). Dvs. når der er ny data i /proc/test at læse. Men er der andre måder ?
(Hvad mente du med at blokere read())

> Hvordan man saa skriver en/et "driver/modul" til kernen, der laver en
> entry kaldet /proc/test som man saa kan aabne og laese og som blokerer
> den laesende proces indtil der er data, ja det ved jeg ikke saa meget
> om, men man kan jo kigge paa andre implementeringer.

Jeg har implementeret denne del i driveren dog ikke det med evt. at blokere for read, mens driveren skriver. Så det må jeg selvfølgelig kikke på.

> --PMM

Mvh.
Martin