Re: [PROGRAMMERING] 2D OpenGL vs. Canvas

On Wed, 14 Jan 2004 21:27:52 +0100
Peter Andreasen <sslug@sslug> wrote:

> kan du blive lidt mere specifik m.h.t. hvad du mener med "2D engine"? > Hvad skal din engine bruges til?

Ja det er rigtigt... jeg burde nok havde skrevet "2D sprite engine".

> Vi bruger OpenGL til pointless (opensource præsentationsprogram -
> http://pointless.dk).

Okay. Hvor stort et arbejde er det at sætte sig ind i OpenGL API'et vil du tro når man ikke har kodet OpenGL før ? (jeg har ingen problemer med C/C++)

> Apple's nyeste OS'er bruger 3d hardware til at tegne _alle_ pixels på
> skærmen. Værd at tænke over.

Ja, det har jeg også tænkt på at X burde gøre nu hvor 2D accelerering ikke er det store hit hos GPU producenterne mere!.

(John =;-)
--
Netværks backup: http://www.adilock.dk/albackup/