Re: [PROGRAMMERING] [C] Læse fra proc fil

On Wed, Jan 14, 2004 at 07:36:30AM +0100, Martin Schiotz wrote:

> Hej
>
> Jeg har et spørgsmål, som sikkert er ganske elementært, hvis man er vant til at kode i c. Det er jeg ikke!
>
> Jeg skal læse indholdet af en proc fil /proc/test. Hele filens indhold bliver udskiftet med varierende interval. Det er en driver, der skriver til filen, hver gang den modtager en pakke. Jeg vil gerne læse filen hver gang og kun hver gang den får nyt indhold.

Kernen ved faktisk slet ikke selv hvad indeholdet af proc filen er, før
du læser i den.  Selve indholdet bliver genereret som et 'svar' på din
læse forespørgsel.

Derfor kan kernen ikke fortælle dig hvornår indholdet er ændret - for
den ved det ikke selv  :)

Det du kan gøre er, at overveje hvor tit du er nødt til at have
informationerne - hvor meget forsinkelse kan du acceptere?  10ms, 100ms,
1s, hvor meget?

Det er ikke noget problem at læse og parse en proc fil f.eks. 10 gange i
sekundet - hvis du skriver din kode godt, så vil du ikke kunne se det på
'top' overhovedet.

Det er selvf. lidt synd at man er nødt til at polle på den måde - men
det kan gøres rimeligt pænt og det virker  :)

 / jakob