Re: [PROGRAMMERING] 2D OpenGL vs. Canvas

John Mørck Hansen wrote:
Jeg har også lavet en del i SDL og det fungerede også fint. Men det kan ikke bruges i dette tilfælde. Selvom SDL gør brug af accelerering så ændre det ikke ved at flere og flere GPU'er ikke er super gode til 2D fordi det er "sparet" væk til fordel for 3D delen på GPU'en.

Iøvrigt ved du om nativ X gør brug af accelerering ?

Jeg tror ikke at nativ X bruger noget accelerering, det er vist det at sådannogen ting som DRI og DGA er til for, men det er ikke rigtigt noget jeg ved noget om.

Jeg tror ikke det kan svare sig at bruge OpenGL hvis du udelukkende
vil lave 2D ting,

Ja det er det jeg vil finde ud af. Men du har sikkert ret... men der er mulighed for hardware size,rot, lys og lygte og jeg skal komme efter dig :)

Men det er et meget stort API... stor == tid + mangelende API overblik.

Ja, man får afgjort en masse features hvis man bruger OpenGL, men det er altså ikke verdens nemmeste API at gå til. Man kan hurtigt få smækket noget et-eller-andet sammen, men skal det være pænt, så kræver det altså ret meget indsigt i hvordan tingene virker.

Hilsen Anders