Re: [PROGRAMMERING] 2D OpenGL vs. Canvas

John Mørck Hansen wrote:
Hej Alle

Er der nogen som kan guide mig lidt på rette vej omkring valget af metode til opbygning af en 2D engine.

Skal jeg vælge at bruge OpenGL med alle sine smarte funktioner (altså dem som kan bruges med 2D) og som kan gøre brug af hardware... men tager en hel del tid at sætte sig ind i. Eller skal jeg bruge Canvas typen, her ville jeg nok vælge Qt, som er en noget nemmere at gå til.

Er der nogen af jer som har erfaring med brug af det ene og det andet ?

(John =;-)

Personligt har jeg haft ret stor glæde af at bruge SDL. Det er accelereret og lavet med henblik på spiludvikling, og til 2D tror jeg rent faktisk ikke der er ret mange bedre alternativer. Muligvis GGI som jeg kan huske jeg har rodet lidt med engang.

Jeg tror ikke det kan svare sig at bruge OpenGL hvis du udelukkende vil lave 2D ting, men om ikke andet indeholder fungerer SDL glimrende sideløbende med OpenGL. SDL har også den fordel at det er mere eller mindre platformsuafhængigt og kan compileres på mere eller mindre alt fra Playstation 2 over Windows til Linux og Mac OS.

http://www.libsdl.org

Hilsen Anders