Re: [PROGRAMMERING] 2D OpenGL vs. Canvas

On Wed, 14 Jan 2004 11:41:30 +0100
John Mørck Hansen <sslug@sslug> wrote:
> Hej Alle
>
> Er der nogen som kan guide mig lidt på rette vej omkring valget af
> metode til opbygning af en 2D engine.
>
> Skal jeg vælge at bruge OpenGL med alle sine smarte funktioner (altså
> dem som kan bruges med 2D) og som kan gøre brug af hardware... men
> tager en hel del tid at sætte sig ind i. Eller skal jeg bruge Canvas
> typen, her ville jeg nok vælge Qt, som er en noget nemmere at gå til.
>
> Er der nogen af jer som har erfaring med brug af det ene og det andet
> ?

jeg fulgte i sin tid et kursus på uni hvor vi lærte om openGL, og jeg må
sige at jeg faktisk var overrasket over hvor hurtigt man kunne få tegnet
nogle figurer, sætte overflade på osv. osv. OpenGL var faktisk ganske
let at gå til. Nu siger du godt nok 2D engine, hvor vi stort set kun
brugte openGL til 3D. Jeg ved ikke helt om GL er lidt overkill til 2D.

--
           Fund of Fundanemt - Join the User Group
   http://www.fundausers.org | join #fnug @ irc.freenode.net