2D OpenGL vs. Canvas

Hej Alle

Er der nogen som kan guide mig lidt på rette vej omkring valget af metode til opbygning af en 2D engine.

Skal jeg vælge at bruge OpenGL med alle sine smarte funktioner (altså dem som kan bruges med 2D) og som kan gøre brug af hardware... men tager en hel del tid at sætte sig ind i. Eller skal jeg bruge Canvas typen, her ville jeg nok vælge Qt, som er en noget nemmere at gå til.

Er der nogen af jer som har erfaring med brug af det ene og det andet ?

(John =;-)