Re: [PROGRAMMERING] [PHP][HTML]

Amir Salihefendic wrote:

Jeg ved at jeg i sin tid havde prøvet alt, og jeg kunne ikke få den til at fungere i Mozilla/Firebird med den rigtige doctype

først skal det validere, så kan man se om det er noget der skal fejlmeldes i bugzilla/mozilla.

Hvis jeg f.eks. tilføjer: <?xml version="1.1" encoding="UTF-8"?> så tror det er noget php kode :| Og <xml..> er jo forkert da det ikke er en tag :|

Og jeg er på en hostet server hvor jeg ikke kan ændre i php indstillinger... så jeg har jo ikke mulighed for at ændre dette.

Det er trist, fordi mozilla, validator og diverse andre browsere bruger content-type fra http headere hvis det findes, og ignorerer meta tags og andet i dokumentet. Og siderne har content-type "text/html;charset=iso-8859-1"

Dog Opera og MSIE lader <meta tags i dokument bestemme (som de eneste?).

NB.
Jeg kæmper med Nordea Netbank om samme problem idet deres logon side i html/javascript er content-type= text/plain, men banken syntes alt er ok da det virker i MSIE (gys).
(kun MSIE kan vel finde på at parse HTML/javascript i en text/plain fil!)

Men jeg tror muligvis den ville virke i Mozilla hvis jeg kunne tilføje <?xml version="1.1" encoding="UTF-8"?>, men dunno har ikke muligheden for at afprøve dette.

Du må spørge din webhoster hvordan man ændrer tegnsæt på filer deres server leverer. I nogle tilfælde kan man måske gøre det via .htaccess
filen hvis det er apache (eller som på sslug hvor .utf8 filføjet filen
gør at det bliver utf8).