Re: [PROGRAMMERING] [PHP][HTML]

>Den fejl: Når jeg tilføjer en XHTML doctypen til min side - - så vises den ikke længere ordentligt i Mozilla!

Den fejlrapport sender du bare til Mozilla, så skal de nok tage dig seriøst :)

Tjah, det er ligesom at tabeller også har fordele i nogle punkter?

Ehh ja, det er jo det jeg hele tiden har sagt?

Ja, men fordelen kommer ikke at bygge hele strukturen i tabeller. Fordelen kommer når man skal vise noget data.

Det er dog stadig en fordel? Så er vi jo enige :)

Ja, det er jeg altid. Prøv og læs hvad du skrev en gang til og regn selv ud hvorfor jeg spørger. "I en divstruktur er der meget mere fokus på selve indholde". Den
må du meget gerne uddybe og forklare hvordan det har relation til selve XML sproget :-)

Uhm at du forklarer hvad indhold der kommer. <div id="copyright_tekst">

Det ligner f.eks. mere XML end hvis du bare laver

Det kan godt være det i dine øjne "ligner" noget andet, men det er forkert.

>Du påstår jo åbentlys at man ikke kan bygge sider i layers og CSS - - som man kan bygge ved at bruge tabeller.
Ehh nej det har jeg vist aldrig påstået? Du er velkommen til at citere mig hvis jeg husker forkert.

"Tabeller er langt mere komptabile end noget fancy CSS, det er da helt sikkert :-)"

Det er det også? Hvor har jeg påstået man IKKE KAN bygge dem? Jeg skrev at man skulle fuske/tweake for at få det hele til at glide. Præcis som man skulle med tabeller nogle år tilbage.

For din skyld ændrer jeg lige lidt i koden:
http://amix.dk/main.php - der har jeg ikke DOCTYPE defineret
http://amix.dk/omkring.php - der har jeg DOCTYPE defineret
Kan du se? Og jeg havde i sin tid brugt LANG tid på at finde / løse fejlen.

Yep, men fejlen ligger ikke i din doctype men i selve opbygningen/strukturen af din side. Men pyt, du skal jo alligevel lave det om uden brug af tabeller snart. Det kan ikke betale sig at grave videre, den virker jo trods alt.

Du skal gøre det som jeg har sagt fra starten af. Du skal fuske, tweake, hacke, prøve dig frem... alt det du kan for at få dine sider til at se rigtige ud i alle browsere.Gør jeg måske ikke dette!! Hvor har jeg skrevet at jeg ikke gør dette?

Din hjemmeside? Den virkede jo ikke i Mozilla? :-)

Jeg håber bestemt ikke dette kommer som nogen overraskelse for dig? De fleste anstændige webdesignere har gjort dette siden 95' eller før. Sådan er det bare. Vi lever ikke i en optimal verden.Og hvor har jeg skrevet at vi gør det? Jeg siger bare følg w3 standarder og så kan man ikke gå forkert i byen. Of course kan der kommer småfejl, men de er hurtige at rette!

Du kan jo netop gå galt i byen, hvilket er det jeg har prøvet at forklare dig fra starten.

Jeg har bl.a. bygget Univeyors hjemmeside http://www.univeyor.dk/
Og nej, den er ikke bygget i layers – mest pga. at den er opbygget i Frontpage – og hvorfor den er det, tjah fordi det var en del af opgaven :)

Er det ikke avanceret nok? Et firma som har over 200 ansatte og som har en omsætning på 30 mio. Euro. Og som er besøgt af ret mange.
Endvidere kan jeg nævne endnu flere _avanceret_ sider som jeg har lavet.

Lad det nu ligge. Det er en fin side.

Jeg har aldrig kaldt din side noget lort? Normalt bedømmer jeg sider på indholdet og ikke på designet. Jeg kommenterede at din side ikke blev vist rigtigt i Mozilla
og at jeg synes det var underligt når den er lavet af en selvproklameret professionel. That's it.

Tjah, du kan se det selv :) Det er flot. Dygtig. Lad nu være med at håne, jeg hader det.
Og jeg er da mere professionel end dig som aldrig har prøvet at lavet en side. Og som prøver at hæve sig over mig. Du er jo ikke en skid mere værd end mig. . . så lad være med at opføre dig således.

Godt jeg ikke møder en som dig i byen. Det ender vel med at du sparker hovedet af mig fordi jeg bruger den samme luft som dig... ? :-)

Nu er jeg hverken webdesigner eller freelancer, så det kan vist næsten være ligegyldigt :-)

Hvorfor så håne andre? Hvorfor håne den side jeg har lavet? Hvorfor bare ikke holde kæft om de ting jeg har lavet og lade være med at tage udgangspunkt i dem. Og det er lidt mærkeligt at du selv tager udgangspunkt i avanceret hjemmesider som henvender sig til mange – når du ikke har prøvet at lave sådan en side.

Jeg håner dig ikke. Jeg kommenterer det du siger. Hvis du siger noget pis, så kommenterer jeg det. Hvis ikke du kan klare at nogen siger dig imod, så lad være med at fyre lort af herinde?

Hvorfor ikke bare diskutere ud fra ens synspunkter om ting i stedet for at tage min _personlige_ hjemmeside (som er 2 år gammel) ind i diskussionen? Min pointe er: Dette kan du ikke gøre da du ikke har lavet en skid selv. Jeg startede med at diskutere CSS og layers, du gik og angreb mig og min side og hvor uprofessionel jeg er. Og hvorledes jeg ikke havde prøvet at lave en side som henvendt sig til mange

Jeg prøvede at diskutere omkring det du oprindeligt sagde (at bare man fulgte WC3 så var alt godt). Jeg ved ikke hvordan diskussionen er kommet så meget på sidespor, men lad os holde os til det oprindelige. Som andre har kommenteret, er det her blot mudderkastning.

PS: Min far kan tæske din far.

Ja, det var dig som startede pisset, og du aner ikke hvor meget folk som dig pisser mig af. Argh.

Ja, jeg skal have nogle tæsk ikke?

Eller har du ikke lavet noget der er værd at vise? Nogle avanceret professionelle sider? øøh, eller hænger du bare her ude på postlisten og prøver at virke klog? Det er da vel synd at sådan et geni ikke bruger sin viden ordentligt.

Slap nu lidt af :) Det er ikke nogen personligt hetz mod dig eller noget.

Gu er det da så, ellers kunne vi jo have diskuteret layers og CSS mod tabeller... I stedet for at diskuterer min personlige side.

Det er der du viser frem hvad du kan, så det er da et fortræffeligt udgangspunkt. Det nytter vel heller ikke du kontakter et firma og siger du er gud, når de så bagefter
går ind og ser en 2 år gammel side som ikke virker optimalt? Det er ikke for at håne dig eller noget, men tingene skal jo passe sammen.

Jeg er da glad for at du tjener penge på at lave hjemmesider, men jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre?

Diskuterede vi ikke hvem var professionel og hvem var en newbie som ikke vidste en skid og som ikke selv havde prøvet at lave avanceret hjemmesider?

Jeg har skam intet imod du kalder mig en newbie :-) Jeg er en newbie. Jeg er ikke webdesigner, så du har helt ret.

Altså, jeg gider ikke at folk håner mig – især folk som ikke selv har prøvet en skid, og som prøver at se kloge ud.

Jeg håner dig stadig ikke. Bare fordi jeg ikke skriver :-)))))) efter alt jeg skriver betyder det ikke at jeg er sur eller noget :-)

Det er ikke min stil at angribe folk, men når en idiot som dig går ind og begynder at angribe min personlige værdier – tjah så sætter jeg bremsen i og prøver på bedste vis at forsvarer mig selv. Og det mener jeg, at jeg har gjort.

Århhh hvad? Dine personlige værdier? Nu strammer du den vist hehe :)

Tjah som jeg har skrevet før så kom jeg med en fejltagelse ind på den her postliste.. jeg melder mig ud igen, da jeg ikke gider blive gråhåret.

Det er jeg ked af at høre. Jeg giver dig da gerne en undskyldning når du tager det sådan på vej. Undskyld.