Re: [PROGRAMMERING] [PHP][HTML]

>Der er ingen fejl i mine tabeller, fejlen ligger på Mozillas side.

Sikkert, men så har du vel heller ikke noget imod at referere til hvilken fejl du mener Mozilla har? Evt. bare henvis til bugzilla så jeg kan læse om den fejl? Så vi andre kan lære lidt :-)

Det er sådan set ikke det samme. Du kan blive ved med at programmere i C eller også kan du begynde at programmer i Cpp – sådan ser jeg på tabeller og layers.Øhm, C har nogle fordele som CPP ikke har, så din sammenligning falder lidt til jorden.

Tjah, det er ligesom at tabeller også har fordele i nogle punkter?

Ehh ja, det er jo det jeg hele tiden har sagt?

>En tabelstruktur ligger altså meget langt fra XML? Hmm lad mig nu... nah, den må du selv regne ud
>Ja, det gør den. I en divstruktur er der meget mere fokus på selve indholde, mens en tabel kun viser strukturen. Øhm, er du nu helt sikker på du ved hvad du snakker om nu?

Er du selv det?

Ja, det er jeg altid. Prøv og læs hvad du skrev en gang til og regn selv ud hvorfor jeg spørger. "I en divstruktur er der meget mere fokus på selve indholde". Den
må du meget gerne uddybe og forklare hvordan det har relation til selve XML sproget :-)

>Tjah når ting f.eks. overlapper hinanden, når du skal lave noget dynamisk - hvordan vil du gøre dette uden divs?
Divs har da ikke noget at gøre med CSS? Jeg kan godt lave div-tags uden CSS? Jeg kan også godt lave ting dynamisk uden CSS? Det hedder
DHTML og er en helt anden teknologi. Siger DOM dig noget?

Ups du kan ikke finde en side :-p

Flot, men hvad snakker du om? Var det ikke nemmere blot at undlade at kommentere det jeg skrev?

Måske var det en ide at fikse din hjemmeside før du begyndte at fortælle folk "de ikke ved en skid om CSS"?

Tjah, nej det tror jeg ikke. Når jeg kan fortælle at siden blev bygget for 2 år siden ;) Men det ved du jo ikke noget om.

Dit valg.

Tak fordi du gav mig ret :-) Hvis du undrer dig nu, kan jeg afsløre at nøgleordet er "tilpasning" ie. det jeg nævnte før om at tweake sit CSS :-)

Tjah, mener nu ikke det altid er IE som er synderen.

Enig, men det ændrer ikke på det jeg skrev.

Jeg bruger skam CSS i stor stil, så hvad får dig til at sige jeg skal begynde på det? Kom nu ind i kampen her :)

>Du påstår jo åbentlys at man ikke kan bygge sider i layers og CSS - - som man kan bygge ved at bruge tabeller.

Ehh nej det har jeg vist aldrig påstået? Du er velkommen til at citere mig hvis jeg husker forkert.

Der tager du fejl, det kan man godt! Ud fra det kan jeg konkludere at du har brugt CSS til at formatere tekst med - uden at ane at den kan bruges i mange andre sammenhænge!

Dine konklusioner bygger på fejlagtige antagelser som du selv har gjort. Prøv nu og følg lidt med :-)

"en prioritet at jeg fjernede understøttelsen af Mozilla"
Øhmm? :-)Og min side er NETOP grunden til at jeg vil skifte til layers - du kan jo se at tabeller er åndsvage! Siden bliver ikke vist ordentligt i Mozilla hvis jeg tilføjer doctype - og fejlen opstår i tabel opbygningen! Dette fejl ville ikke have forekommet hvis siden var opbygget i layers. Og jeg planlægger også at konvertere siden til layers når jeg engang har tid.

Igen, vær venlig at referere (gerne den del af koden som er problemet) til præcis hvor det er du mener at mozilla ikke opbygger din tabel rigtigt?

Tabeller virker fint i Mozilla. Hvis man laver sin kode rigtigt og forstår hvad DOC-type betyder for den måde Mozilla håndterer siden på.

Uhm? Kom så? Hvad skal jeg gøre ved Doc type deklarationen før min side vises ordenligt i Mozilla??
Når du nu ved så meget om det...

Du skal gøre det som jeg har sagt fra starten af. Du skal fuske, tweake, hacke, prøve dig frem... alt det du kan for at få dine sider til at se rigtige ud i alle browsere.
Dette indebærer en hel del viden omkring forskellige særheder i browserne (box model bug i IE fx) og ikke mindst kræver det en vis erfaring med webdesign.

Jeg håber bestemt ikke dette kommer som nogen overraskelse for dig? De fleste anstændige webdesignere har gjort dette siden 95' eller før. Sådan er det bare. Vi lever ikke i en optimal verden.

Nej, det var dig som startede det! "og for det andet så har du vist ikke arbejdet særlig meget med de mere avancerede hjemmesider siden du fyrer den slags af. "

Og den påstand står jeg stadig fast ved.

WOW! Det er da en avanceret hjemmeside. Tillykke, har du virkeligt lavet den? Det må jeg sige, det overgår alt det jeg har lavet.. WOW.
Den avancerede opbygning i tabeller - wooow ø_Ø Det må jeg sige, det ville jeg aldrig kunne lave i layers ved brug af CSS.

Hentyder du til den hjemmeside jeg ikke har? Hvis ja, så tak :) Jeg synes selv den er pæn.

Anyway, hvor er de sider du har lavet? Du udviser jo sådan en stor viden omkring emnet at jeg VIRKELIG gerne vil se hvad geniet selv har præsteret.
Det er jo meget let at sige at andres sider er noget lort.. ikke?

Jeg har aldrig kaldt din side noget lort? Normalt bedømmer jeg sider på indholdet og ikke på designet. Jeg kommenterede at din side ikke blev vist rigtigt i Mozilla
og at jeg synes det var underligt når den er lavet af en selvproklameret professionel. That's it.

Jeg vil meget gerne se hvad du har lavet. Så kan jeg jo også blære mig med hvad jeg har lavet - og så kan vi sammenligne, hvem har lavet de bedste sider og hvem har tjent mest $$$? Endvidere kan vi sammenligne hvor mange der besøger dine og hvor mange der besøger mine?

Nu er jeg hverken webdesigner eller freelancer, så det kan vist næsten være ligegyldigt :-)

PS: Min far kan tæske din far.

Eller har du ikke lavet noget der er værd at vise? Nogle avanceret professionelle sider? øøh, eller hænger du bare her ude på postlisten og prøver at virke klog? Det er da vel synd at sådan et geni ikke bruger sin viden ordentligt.

Slap nu lidt af :) Det er ikke nogen personligt hetz mod dig eller noget.

Men vent og se om geniet som dig selv ikke bygger hjemmesider i layers og CSS - - - om kort tid. Der er jo bare nogen som har set evolutionen og som er en del af den.

Igen, hvad får dig til at tro jeg ikke mener man kan lave det med layers og CSS? Det har jeg aldrig påstået? Jeg påpegede blot at der var visse problemer forbundet med det og at man ikke skulle afskrive tabeller før bugs og børnesygdomme var blevet fjernet.

PS: Forvent ikke at jeg har tid til at svare, da jeg jo er ved at bygge avanceret hjemmesider - - Hey og jeg tjener også $$$ på dem, et helt nyt fænomen hva'?

Jeg er da glad for at du tjener penge på at lave hjemmesider, men jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre?

PPS: Du behøver ikke at bruge CSS i layers! Det er bare koblingen af de to som gøre mirakler.

Joeh, men hvorfor fortæller du mig det?