Re: [PROGRAMMERING] [PHP][HTML]

Nej, det mener jeg ikke man skal gøre. Man skal teste siderne i alle browsers - og dette har jeg også gjort! Min personlige side blev lavet for ca. 2 år siden, der tænkte jeg slet ikke på standarder - herefter har jeg så konverteret en del af siden til XHTML hvoraf jeg har fået nogle problemer med Mozilla - - dette kan rettes hurtigt, kig på siden nu og du vil se at den fungere FINT i Mozilla. Jeg kan endvidere se at de fleste som besøger min side gøre det ved at bruge IE, derfor har jeg så lavet at den vises med fejl i Mozilla... Pga. at Mozilla har en bug i sig, f.eks. hvis jeg tilføjer DOCTYPE så vises den forkert i Mozilla, og hvis jeg fjerne den så vises den perfekt - - ingen logik der.

Hmm nej, det er nu ikke derfor. Det er fordi Mozilla har to forskellige måder at rendere en side på. Quirks mode og standard compliance mode. Den eneste måde hvorved den kan regne ud hvilken den skal bruge er vha. doctype. Du havde glemt det, altså ikke en bug i mozilla men en fejl fra din side af. Eller en fejl i dine tabeller.

Det er sådan set ikke det samme. Du kan blive ved med at programmere i C eller også kan du begynde at programmer i Cpp – sådan ser jeg på tabeller og layers.

Øhm, C har nogle fordele som CPP ikke har, så din sammenligning falder lidt til jorden.

>En tabelstruktur ligger altså meget langt fra XML? Hmm lad mig nu... nah, den må du selv regne ud
>Ja, det gør den. I en divstruktur er der meget mere fokus på selve indholde, mens en tabel kun viser strukturen.

Øhm, er du nu helt sikker på du ved hvad du snakker om nu?

>Tjah når ting f.eks. overlapper hinanden, når du skal lave noget dynamisk - hvordan vil du gøre dette uden divs?

Divs har da ikke noget at gøre med CSS? Jeg kan godt lave div-tags uden CSS? Jeg kan også godt lave ting dynamisk uden CSS? Det hedder
DHTML og er en helt anden teknologi. Siger DOM dig noget?

Se de sider i forskellige browsers og de vil ligne hinanden 100% - og de er meget smart opbygget, kig på koden!

Trist din hjemmeside ikke bliver vist korrekt i fx Mozilla. Men ok, den er vel smart opbygget?

Nej, bestemt ikke! Jeg byggede siden for ca. 2 år siden. Hvis jeg skulle bygge den i dag ville den være meget anderledes. Og godt du kan nævne flere gange at den bliver vist forkert i Mozilla.. lol

Måske var det en ide at fikse din hjemmeside før du begyndte at fortælle folk "de ikke ved en skid om CSS"?

Browserne? Hvis du følger W3 standarder så kan siden med LETHED vises i både Opera, Mozilla og Internet Explorer!

Vrøvl.

Ikke vrøvl, der skal faktisk kun lidt tilpasning før en side vises i alle 3 browsers.

Tak fordi du gav mig ret :-) Hvis du undrer dig nu, kan jeg afsløre at nøgleordet er "tilpasning" ie. det jeg nævnte før om at tweake sit CSS :-)

Jeg har da set din referenceliste? Jeg har set din hjemmeside. Den bliver vist forkert i Mozilla og koden ligner ikke noget jeg ville sætte navn på. Det lugter af
noget som er lavet i et eller anden WYSIWYG editor? Frontpage måske?

hah. Har du måske spurgt dig selv hvornår den referenceliste er blevet lavet? Tjah.. for ca. et år siden... tiden ændrer sig hurtigt.
Og nej, jeg har ikke brugt en WYSIWYG editor. Mange ting på siden bliver genereret i php, og sorry jeg ikke lige havde brugt \n

Hvis du selv mener det er noget gammelt lort, hvorfor så vise det?

Jeg bygger selv meget avanceret hjemmesider - og jeg gøre dette som både privatperson og som professionel. Altså, jeg tænkte en gang ligesom dig, men så læste jeg en rigtig god bog af en mand, som hedder Jeffrey Zeldman. Læs hans bog Designing With Web Standards - så vil du få en hel ny måde at tænke på.

Du har ingen anelse om hvad jeg tænker, langt fra :-)

Tjah, jeg kan jo læse mig frem til hvad du skriver... og herefter kan jeg konkludere at du ikke har forstand på det du snakker om. Undersøg hvor udviklingen peger hen, undersøg hvad CSS kan – hvordan det kan gøre det arbejde med web’en lettere!

Jeg bruger skam CSS i stor stil, så hvad får dig til at sige jeg skal begynde på det? Kom nu ind i kampen her :)

Pointen er ligesom at du ikke skal udvikle sider som understøttes af Netscape 4.0...! Det er forældet, det er ubrugeligt, hvis du udvikler sider til Netscape 4.0 er de allerede forældet. Byg heller hjemmesider som er fremtidssikret - og hvordan gøre du så det!? Jo, du bygger hjemmesider som understøtter de nyeste standarder. Men når de er sagt, så kan CSS sider også vises i Netscape 4.0 - dog bliver de ikke nær så fancy! Og de kan endda vises med tekstbrowsers som Lynx!

Altså, dermed siger du at min Mozilla browser er forældet og at din hjemmeside er fremtidssikret? Din side virker i IE men ikke i Mozilla. Spændende og yderst¨
professionelt :-)

Som sagt før, siden er lavet for lang tid siden. Det var en prioritet at jeg fjernede understøttelsen af Mozilla - da den som sagt indeholdte en bug, som jeg ikke selv kunne løse hvis jeg skulle have min side konverteret til XHTML. Og jeg er blevet ret patriotisk med web-standarder, og det vil jeg vise på min personlige side.

"en prioritet at jeg fjernede understøttelsen af Mozilla"

Øhmm? :-)

Og min side er NETOP grunden til at jeg vil skifte til layers - du kan jo se at tabeller er åndsvage! Siden bliver ikke vist ordentligt i Mozilla hvis jeg tilføjer doctype - og fejlen opstår i tabel opbygningen! Dette fejl ville ikke have forekommet hvis siden var opbygget i layers. Og jeg planlægger også at konvertere siden til layers når jeg engang har tid.

Tabeller virker fint i Mozilla. Hvis man laver sin kode rigtigt og forstår hvad DOC-type betyder for den måde Mozilla håndterer siden på.

Ja, du er meget professionel :) Det har du vist nævnt et par gange tidligere

Hmm håne håne håne - du ved ikke en skid om hvad jeg har lavet og hvad jeg ikke har lavet. At begrunde hvor professionel jeg er og hvem jeg arbejder med ud fra en 1 års gammel referenceliste er lidt.. uhm

Jeg håner skam ikke, kommenterede blot at du bliver ved med at nævne du er professionel?

Hvorfor ikke vise de sider du har lavet når du er pro’en selv?

Tabeller er langt mere komptabile end noget fancy CSS, det er da helt sikkert :-)

Jeg vil sige at man er nået til det punkt hvor fancy CSS er ligeså kompatibelt som almindelige tabeller.

Vrøvl

Vis mig nogle sider som benytter sig af CSS og layers og som understøtter W3 standarder - - som bliver vist forkert på de 3 browsers? Prøv lige find en - ps: min side benytters sig af CSS, men ikke af layers - - - så du kan ikke tage udgangspunkt i den, selvom jeg kan se at du meget gerne ville gøre dette.

Jeg har skam fundet rigtig mange i tidernes løb, men jeg kan da godt give et eksempel.

http://mbn.dk/

En relativ kendt side, som ser forkert ud i Mozilla. Jeg tog den som eksempel fordi den ikke bruger tabeller men er bygget op som du gerne vil have det.

Tjah.. jeg lader lige dette stå :D LOL!

Nå, er det nu det plan vi er nede på. Jeg venter spændt på hvornår OMFG LOL OLOL O!! ! !! kommer fra dig.

Ja, bare gør dette hehe Du kan se mit problem på amix.dk er meget lille :)

Ja, men jeg har på fornemmelsen at din hjemmeside er dit mindste problem :-)