Re: [PR] Softwarepatentdirektivet

On Fri, 2002-09-06 at 14:36, Ole Tange wrote:
> [...]
> <Version>
> 1. Anne Østergaard lægger ud.
> 2. Ole Tange klipper et par sætninger op og laver en mulighed 2 til
> afslutning. Mulighed 1 er lidt for fokuseret på fri software til at
> DKUUG kan være med.
> 3. Anne retter til. Medtager rettelser og forslag fra Ole Tange,Peter
> Toft og Carsten Svaneborg.
> 4. Tange fixer nogle sdavefjel. Nogle sætninger er omformuleret - Jeg
>    havde svært ved at forstå EU-opbygingen. Hvis omformuleringen er
>    forkert, så skal opformuleringen rettes. Jeg har stor tvivl om sidste

6. Anne fjerner henvisningen til notatet, som vi nu har fået at vide
ikke må offentliggøres. Det stod i referatet fra specialudvalgsmødet.
Referatet må heller ikke offentliggøres- det er stadig der hvor
indstillingerne står. Dem må man så henvende sig til PVS for at få, hvis
man overhovedet må vide hvad der sker i ministeriet og i regeringen!

> [...]
> forholdene i USA skræmmer. Her har man set en lang række softwarepatenter
> udstedt, som efter fagfolks mening er uden kvalitet eller som direkte er
> velkendt teknologi. Hvis patentadministrationen i praksis både bliver den
> lovgivende og den udøvende magt, så er der ingen bremse, som hindrer at
> patentudstedelsen glider mod amerikanske forhold. Forhold, som har udstedt
> patent på at gynge sidelæns på en gynge.
>

> Links:
>
> Invitation til EF-specialudvalget for tekniske handelshindringer
> (Refereres af notatet nedenfor)Intet link.
Vi har af ØEMs departement fået besked på at notatet ikke må
offentliggøres!

--
Anne Østergaard, sslug@sslug http://www.sslug.dk/

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:42 CEST [an error occurred while processing this directive]