Re: [PR] DR-rc1 (fwd)

On 15 Sep 2001, Anna Jonna Armannsdottir wrote:

> Jeg prøver at skabe lidt overblik over de
> foreslåede ændringer.
> Med Jonases og mine forslag bliver artiklen
> ca sådan:
> (Ændringsforslag om tekstændringer er
> ikke medtaget her)
>
> Enhver redigering skal foregå i den
> oprindelige tekst og ikke i nærværende tekst.

Tak Anna - IMHO er vi klar til DR-final med DR-rc2
få rettelser nede.

> [...]
> afbrudt af et skilt hvor der stod: "Kære tv-seer, Vi har bemærket at
> du måske bruger et ældre fjernsyn der kan skabe problemer med hensyn
> til visningen af indhold af DR-tv.  Derfor vil vi opfordre dig til at
> købe det nyeste af ét af følgende fjernsynsmærker: Sony eller
> Philips."
> Siden da har jeg måttet finde mig i at mine udsendelser
> bliver afbrudt med jævne mellemrum. Men hvad, jeg kan jo også bare
> anskaffe mig et nyt Sony-apparat.
>
> Ovenstående er naturligvis et fantasifuldt fremtidsscenarie.

tilføj "websiden for Danmarks Radio,"

> [...]
> som Danmarks Radio, der oven i købet ser sig selv som en
> vigtig støtte for det danske demokrati - i stedet for at
> overholde internettets standarder - vil diskriminere folk,
> der ikke har mulighed for at bruge en af de to anbefalede
> browsere?
>
> Det er i øvrigt værd at bide mærke i, at hvis Danmarks Radio
> var underlagt et ministerium i stedet for at være
> selvstændig, ville det være omfattet af "Statens standard
> for elektronisk publicering", der gør det klart at statens
> e-publikationer skal overholde internettets tekniske

Dette sidste afsnit kan slagtes - jeg har skåret den
lidt anderledes;

"Det er i øvrigt værd at bide mærke i, at "Statens
standard for elektronisk publicering" gør det
klart at statens e-publikationer skal overholde
internettets tekniske standarder."

> Amatører der sidder og roder med deres egne hjemmesider kan man godt
> tilgive nær de springer over hvor gærdet er lavest, men at DR Online,

nær -> når

> som
> har fået op mod 100 mio. kr i ekstraordinær statsstøtte, laver sider

sider -> hjemmesider

> fulde af fejl blot fordi det virker nemmest i det korte perspektiv er

fulde af fejl -> med større fejl

> nærmest skandaløst. Det er på høje tid at DR Online tager mediet
> seriøst og ikke bare ignorer de standarder der er gældende.
>
> SSLUG

Jacob ind som person - eller lign.

> </tekst>
>
> Hvad synes I, er det uspiseligt?

Check your back - penguins approaching.....