Re: [PR] DR-rc1 (fwd)

On Thu, 2001-09-13 at 19:26, Peter Toft wrote:
> Her er seneste version igen

Jeg vil nøjes med at kigge på denne del af teksten.
>  <tekst>
> Forleden mens jeg sad og så Tv-Avisen blev udsendelsen pludselig
> afbrudt af et skilt hvor der stod: "Kære tv-seer, Vi har bemærket at
> du måske bruger et ældre fjernsyn der kan skabe problemer med hensyn
> til visningen af indhold af DR-tv.  Derfor vil vi opfordre dig til at
> købe det nyeste af ét af følgende fjernsynsmærker: Sony eller
> Philips."

Det følgende foreslås fjernet - dets længde virker forstyrrende
på selve budskabet.
>          Jeg blev naturligvis overrasket over at de så åbenlyst
> reklamerede for bestemte mærker og ringede resolut til de ansvarlige.
> Det lakoniske svar lød at de havde bemærket at de fleste
> fjernsynsapparater der blev brugt til at se DR var af det to mærker og
> de fandt det derfor unødvendig besværligt at overholde de tekniske
> standarder der var for tv-signaler, sålænge de to mærker kunne se dem.
> På min beklagelse over at det var reklame, blev der svaret at de
> pågældende mærker jo ikke kostede mere end andre så det kunne vel ikke
> være reklame!".

Denne del kan tilføjes afsnittet ovenfor.
>                Siden da har jeg måttet finde mig i at mine udsendelser
> bliver afbrudt med jævne mellemrum. Men hvad, jeg kan jo også bare
> anskaffe mig et nyt Sony-apparat.
>
> Ovenstående er naturligvis et fantasifuldt fremtidsscenarie.

De følgende 2 sætninger kan fjernes
Så du
> skal ikke være bange for at se den slags skilte næste gang du
> tænder for dit B&O eller Samsung fjernsyn. Men at det ikke blot er
> pjat viser et besøg på DR's hjemmeside.

Nyt afsnit begynder her:
> Hvis man besøger DR Online,
> med den norske browser "Opera" eller Open Source-browseren "Konqueror"
> bliver man høfligt bedt om at anskaffe sig en browser fra Microsoft
> eller Netscape da det ellers "kan skabe problemer med visningen af
> indholdet". Hvis man ignorerer den høflige opfordring og klikker

s/"høflige opfordring"/"opfordringen"

> [...]
> beskeden så finder man ganske rigtigt ud af at der kan være problemer
> med visningen af indhold. Dele af webstedet er ligefrem lavet med fejl
> så browsere, selvom de overholder de globale internetstandarder, ikke
> har mulighed for at vise indholdet korrekt.
>
> Hvis man kontakter de ansvarlige forsvarer de sig blandt andet med at
> begge de anbefalede browsere er gratis. Dette er også korrekt,
> ihvertfald hvis man først har betalt for Microsoft Windows® eller er
> så heldig at man har fået sig en computer af mærket Apple. Desuden

fjern/"er så heldig" - det forstyrrer budskabet

> [...]
> nærmest skandaløst. Det er på høje tid at DR Online tager mediet
> seriøst og ikke bare ignorer de standarder der er gældende.
>
> SSLUG
>
> </tekst>
> <kontaktinformation>
> Kontaktinformation
>  bestyrelsesmedlem Jacob Sparre Andersen - SSLUG
>  (+45) 21 49 08 04
> Om SSLUG:
>  Skåne Sjælland Linux User Group er en skånsk-sjællandsk
>  forening af brugere af frit software. SSLUG har
>  ca. 6000 medlemmer i Sverige og Danmark.

Jeg har i øvrigt lavet et jpg billede af dette
infame vindue for at folk kan få lov til at se
det fra MSIE og Netscape.

http://www.aka.dk.eu.org:8080/dronline_msie_reklame.jpg

Jeg går ud fra at enten Gitte eller Peter Toft kommer
til at tage de endelige beslutninger om disse
ændringer.

Fyrkildevej 98 (sttv)          Tel: 98 15 67 93
DK-9220 Aalborg Oest           ICQ: 108017016
                     ...ooO0Ooo...
              http://www.stoptorture.org