Re: [PR] Debatindlæg i Politiken (fwd)

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Gitte:

Jeg synes, at disse drøftelser har kørt længe nok, og at vi skal
overveje at offentliggøre det som åbent brev på SSLUG's hjemmeside og
naturligvis sende brevet direkte til direktionen på DR, til IT- og
Forskningsministeriet og Erhvervsministeriet og til Folketingets
Forskningsudvalg med anmodning om deres kommentarer til
problemstillingen.

Endelig en kort forklaring på sslug-itpolitik.

Det er en politisk sag vi rejser. I dag er det måske 6% af befolkningen,
der er berørt.
Om få år er denne %-del vokset meget betragteligt, med den vækstrate vi
ser nu.

Vi kan ikke vente, at de landsdækkende aviser tager debatstof, der
berører så relativt få- eller sagt på en anden måde- den brede
befolkning ved endnu ikke, at det faktisk berører dem  og demokratiet
allerede nu, og de får det ikke anskueliggjort, fordi de endnu ikke selv
anvender Open Source software.

Anne

--
Anne Østergaard, sslug@sslug http://www.sslug.dk