Re: [PR] DR vers. 1.07

Claus Sørensen wrote:

> Indsætter lige lidt kommaer og rettet en hel del, så det fremstår, som
> en lang række af spørgsmål. Det kunne bedre gå an, hvis det var et
> åbent brev til Danmarks Radio.

Kommaer er fint og åbent brev var en mulighed. Jeg er ikke sikker på at jeg
kan lide dine andre rettelser:

> Jeg har kopieret teksten ind fra popup-vinduet og tilpasset det til
> fjernsyn istedet for browsere.

det troede jeg faktisk allerede jeg havde gjort, men hvad :-)

> [...]
> at selve browserne er gratis, men det kræver, at man har investeret i
> en pc med enten Microsoft Windows® eller en Mac fra Apple. Desuden
> skal man helst ikke være synshandicappet, da netop
> oplæsningsprogrammer er særlig følsomme overfor korrekt formaterede
> sider.
>
> Det kan undre, at DR indirekte skal opfordre folk til at give en
> anseelig sum penge til den amerikanske softwaregigant Microsoft (har en
> betydelig andel af aktierne i Apple), som i parantes bemærket, er dømt
> for at misbruge deres monopol netop i forbindelse med omtalte produkt.

unødvendig parantes (IMHO).

> Statens Information har udstukket retningslinier for websider, hvilket
> man kan undre sig over, hvorfor DR Online ikke følger disse
> retningslinier, så alle korrekt fungerende browsere - inklusive
> Microsofts og Netscapes - kunne vise indholdet.

klodset sætning (IMHO)

> Hvad angår de traditionelle elektroniske medier, radio og
> tv, overholder Danmarks Radio tilsyneladende de eksisterende
> tekniske standarder, så at udstrække denne praksis til internettet er
> formodentlig en overkommelig opgave.

Det er ikke et spørgsmål om overkommelighed. De SKAL bare følge dem.

> Man kan også undre sig over, hvorfor DR Onlines hjemmeside er fyldt med
> så mange fejl at kun få browsere kan tyde siderne. Samt at disse fejl
> er så grove, at DR Online føler sig nødsaget til at advare om dem, hvis
> man besøger hjemmesiden med en anden browser end en af de få udvalgte.
> Det ville vel være lettere, at rette fejlene istedet.

"ville vel",  lyder for meget af en svag formodning som ikke er båret af
teknisk indsigt.

> [...]
> for elektronisk publicering", der gør det klart, at statens
> elektroniske publikationer skal overholde internettets tekniske
> standarder.
>
> Amatører, der sidder og roder med deres egne hjemmesider, kan man godt
> tilgive, når de springer over hvor gærdet er lavest, men at DR Online,
> som har fået op mod 100 mio. kr i ekstraordinær statsstøtte,
> fremstiller hjemmesider fulde af fejl, blot fordi det virker nemmest i
> det korte perspektiv, er nærmest skandaløst. Det er på høje tid at DR
> Online tager internetmediet seriøst og ikke bare ignorer, de standarder

Alt i alt er jeg ikke sikker på at jeg foretrækker denne forgrening...

Sune

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 18:40 CEST [an error occurred while processing this directive]