Re: [PR] Helt ny udgave af DR-brevet

Jeg sender en ny udgave til listen om lidt. Men først vil jeg lige svare på
de forslag der har været sendt, først Jacob:

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Sune:

> Det ser ud til at være bedre (med enkelte undtagelser).

> [...]
>
> s/hoved nummer/hovednummer/

jeg trænger nok også til et nyt hoved :-)

> [...]
>
> Netscape findes sådan set også til Linux. Det giver mere
> mening - og er vel også ærligere - at køre rent på friheden
> til at vælge. Vinkelen med synshandicappede er fin. Hvad
> hedder den browser du tænker på?

de bruger faktisk oplæsningsprogrammer som baserer sig på browsere, men er
meget afhængige af at html er korrekt (blandt andet ALT= tags er vist
vigtige :-)

ang. Netscape har jeg rettet afsnittet så det nu er mere korrekt. Jeg synes
alligevel det er vigtigt at tale til det økonomiske aspekt. Alt det med
frihed er ligesom kun noget de frelste gider lytte til.

<Hvis man kontakter de ansvarlige forsvarer de sig blandt andet med at
<begge de anbefalede browsere er gratis. Dette er også korrekt,
<ihvertfald hvis man først har betalt omkring 1750 kr for Microsoft
<Windows® eller er så heldig at man har fået sig en computer af mærket
<Apple. Desuden skal man helst ikke være synshandicappet da netop oplæsnings
<programmer er særlig følsomme overfor korrekt formaterede sider.

> Hvad med:
>
>   Hvorfor kan Danmarks Radio ikke følge Statens Informations
>   retningslinier for websider? Så ville alle korrekt
>   fungerende browsere - inklusive Microsofts - kunne vise
>   indholdet. TV2 har trods alt kunnet klare dét. Og det
>   endda uden 100 mio. i ekstraordinær statsstøtte.
>
> ?

jeg har fjernet henvisningen til TV2 (de har også fejl på deres sider, og
at de ikke gider at advare om dem er vel ikke i sig selv godt..)

> [...]
>
> Hvad med:
>
>   Det er vel ikke så mærkeligt at 99% af de besøgende bruger
>   en af de anbefalede browsere. Hvem vil bruge meget tid på
>   et websted, der hele tiden fortæller at du skal lave om på
>   din computer?

Jeg er ikke sikker på at folk synes det er (ekstra) irriterende at få at
vide at man skal hente et nyt program for at se en bestemt side. Det er
windows brugere vist vant til. Jeg tror det er vigtigere at slå på at det
holder folk fra at se (lytte til) indholdet.

> s/har mulighed for/har lyst til eller mulighed for/
>
> (fokus på friheden til at vælge)

tjah.. frihed er jo rart men jeg tror i dette tilfælde at det gør
argumentationen lidt slap. (hvorfor insisterer de folk der fra SSLUG dog på
at bruge en eller anden obskur browser?)