Re: [PR] Helt ny udgave af DR-brevet

on Tuesday 21 August 2001 11:00, Sune Rastad Bahn <sslug@sslug> wrote:

Indledningen er blevet god.

> med visningen af indhold. Dele af webstedet er ligefrem lavet med fejl
> så browsere, selvom de overholder den globale internetstandard for
> webfortolkere, ikke har mulighed for at vise indholdet korrekt.

Webfortolkere lyder underligt og jeg tvivler på at alle vil kunne forstå
betydningen. Jeg kan ikke lige finde på noget bedre uden at inddrage udtryk
som "velformet HTML" og "syntaks", så er der andre som er mere kreative?

> Hvorfor kan DR ikke følge Statens Informations retningslinier for
> websider så næsten alle browsere ville kunne læse indholdet, en opgave
> som TV2 har kunnet klare uden samme grad af statsstøtte ?

Vi skal ikke glemme at TV2 også har syntaktiske fejl på deres sider og
derfor nok ikke er det bedste eksempel. Læserbrevet vil ikke miste noget
ved at stryge ovenstående afsnit om TV2.

> Hvorfor er DR Onlines hjemmeside er fyldt med så mange fejl at kun få
> browsere har mulighed for at læse siderne ordentligt?

Her skal vi måske lave en omformulering. De browsere der omtales her vil
for nogen fremstå som bedre produkter (idet de kan vise flere sider
/ordentligt/), hvilket helst ikke skulle ske.

--
Jonas Kongslund      <sslug@sslug>     XNS: =Jonas Kongslund
Wonder what XNS is? Learn more at http://www.xns.org/xns/nutshell.html